Dags att sammanfatta EGOåret

Första tanken när jag funderade på hur jag skulle sammanfatta året var att det gick ju åt skogen, med tanke på att den andra halvan av året till mesta del tillbringats i kuvösen.

Men så funderade jag vidare, och kom fram till att det blev ett väldans bra EGOår. För att förklara hur jag tänker backar jag tillbaka till det här inlägget. Det handlar om att vattna sina frön. Det finns många sätt att vattna och vi har alla våra olika sätt att få våra inre frön att gro och växa sig starka. Men vad hjälper det om vi inte tar oss tid att njuta av det?

Att plantera frön, se dem gro, plantera ut i trädgården och sen inte ta sig tid att sitta och se på de vackra blommorna och känna lukten är samma sak. För vem har jag då vattnat?

Samma sak gäller för våra inre frön. Hur lätt är det inte att vattna, känna att nåt tar fart och sen glömma bort att njuta av det. När jag läser mina inlägg från början av året inser jag med vilken frenesi jag tog mig an detta med EGOåret. Här skulle minsann vattnas på alla möjliga sätt. Men inte tog jag mig tid att se det börja växa.

Under mitt halvår i kuvösen är det just det jag har gjort. Varje litet tankefrö har fått största möjliga uppmärksamhet, och det har varit en mycket spännande resa. Jag har varit väldigt fokuserad på mig själv och i stort sätt stängt ute omvärlden. Vilket har varit nödvändigt då för mycket intryck har gjort mig fruktansvärt trött.

Nu känner jag mig redo att börja titta ut igen. Men jag ska nogsamt se till att jag fortsätter med mina EGOstunder i kuvösen. Jag fick för något år sedan en liten slät metallbit, av kära väninnan, att ha i fickan. Den ska användas så att  man ger den en betydelse och blir påmind om den varje gång man känner den i fickan. För mig betydde den i början Delegera, vilket väl gick sådär, beroende på att jag aldrig riktigt tog in det. Från och med idag har den betydelsen Stanna upp!!

Ett svar

  1. Gott nytt år vill jag önska dig min kloka kusin Lena! Fortsätt på den inslagna banan så ordnar sig nog allt! Hälsa gott nytt till de dina ifrån oss. Stor bamsekram Anna

Kommentera

