Hitta rätt väg

För några år sen blev jag businesscoachad av kära väninnan. Det handlade om att sätta mål för att sen veta vilken väg jag skulle välja för att bli framgångsrik. För att befästa detta ordentligt togs promenaden rent kroppsligen. Jag visualiserade mitt mål och påbörjade promenaden som var ca fem meter lång. Under vägen gjorde vi stopp och funderade på tidsperspektiv och hur vägen såg ut.

När det bara var en liten bit kvar till målet tog det plötsligen stopp. Jag ville inte alls gå fram till mitt mål. Det såg grått och trist ut. Jag stannade upp och tittade mig runt i tanken.  Jag fick syn på något rött och bubbligt på sidan om min väg som kändes mycket trevligare att gå till. Sagt och gjort. Det var dit jag gick och där kändes det väldans bra

Foto av Ronny Persson från fotosidan.se

På sista tiden har jag tänkt på den där promenaden.  Det har känts som att jag gång på gång ger mig ut på vägen och tror att jag är på rätt väg, men hamnar i en återvändsgränd och får vända tillbaka. Besviken sätter jag mig och vilar på en stubbe, tittar runt och funderar vilken väg jag ska prova nästa gång. Jag vet att jag kommer att hitta fram till slut. Men just nu börjar jag vara trött på dessa promenader på fel väg.

Förra veckan var jag tillbaka på min stubbe en sväng. Det visade sig att jag än en gång slagit in på fel väg. Skillnaden den här gången är att promenaden i sig känns trevlig. Jag kan njuta av det som dyker upp längs vägen. Stanna upp, känna in och inse att jag får en massa extra energi när jag tillåter mig att inte ha så förtvivlat bråttom.

There are no comments on this post.

Kommentera

