Bokningsdyslexi

Jag har sedan länge varit medveten om att jag lider av manualdyslexi. Den yttrar sig så att jag inte förstår vad som står i manualer, hur många gånger jag än läser den.

Nu har en annan åkomma gett sig till känna. Symtomen har visat sig tidigare, men nu har den slagit ut i full blom. Det började med att vi när vi kom till Arlanda upptäckte att jag bokat hemresan, från Stockholm till Sundsvall, på fel dag. Det löste sig dock snabbt och vi får nu åka tåg den sträckan när vi kommer hem.

När vi kom till hotellet, efter en åktur från flyplatsen i svarttaxi…så visade det sig att jag lyckats boka ett rum för en person. Men eftersom jag faktiskt angett på bokningen att vi är två vuxna, så får vi byta rum idag. Just nu är det inga problem att leka ”inte nudda golv” i vårt rum, om ni förstår vad jag menar.

I morse utanför hotellet

Men det är ett väldigt trevligt hotell. Så när vi får lite större kommer vi att må som prinsessor. Vi får en nybakad kaka tillsammans med morgondagens väderprognos och frukostbeställningen på kvällen, och på morgonen hänger tidningen på dörren. I badrummet hänger mjuka badrockar och till dotterns förtjusning finns även duschmössor. Hotellet har också en SPA och massageavdelning som vi ska undersöka nån dag.

Chocken i går var att det var 24 grader varmt när vi kom. Det var vi inte beredda på, men ohhh så skönt. Idag är det lite mer normal temperatur för årstiden. Det blev ett litet kort besök nere på Times Square i går kväll. Det var vad vi orkade med. Det tar väl en dag till innan vi snurrat dygnet rätt och orkar vara vaken lite längre på kvällen.

Klara bloggar också. Läs den här.

Ett svar

  1. Bokningsdyslexi var ett nytt begrepp 🙂 Det är självklart varje bokningssidas högsta prioritet att vägleda besökaren rätt genom bokningsprocessen.

Kommentera

