Nu blir jag lite less

Det som är bra idag: Bara -10 grader nu. Vilket känns bra inför helgens skidåkning i Bydalen.
Det som är mindra bra idag: Jag är förkyld!! När jag jobbade brukade jag kunna stressa bort alla förkylningar. Men nu kan jag ju inte stressa, så det får bli nån slags huskur i stället.

I går var det så dags att ta itu med smidet igen. Jag blir glad bara jag kommer in i smedjan. Hänga av sig jackan och ta på skinnförklädet, tända upp eld och under tiden den tar sig plocka fram verktyg och kaffetermosen. Sätta på radion, luta sig över bänken och titta på det jag gjort tidigare, vilka ämnen som jag borde göra nåt av, skissa lite.

När elden tagit sig och Pecka ser röksignalerna kommer han in och pratar en stund. Jag talar om vad jag tänkt mig göra och han kommer med tips och råd. Kommentaren brukar vara ”Du ger dig på så svåra grejer” Någon som är förvånad?


Sen sätter jag igång. Att jag inte har nåt prestationskravkrav på mig är både skönt och ovant. Jag behöver inte producera en viss mängd. Det som blir det blir och det duger. Det här har tagit lite tid att vänja sig vid. Men nu kan jag lägga bort släggan och släppa till jag kommer tillbaka nästa gång.


Ibland tänker jag. Vilken tur att jag blev utbränd! Annars hade jag aldrig fått den här chansen.

There are no comments on this post.

Kommentera

