Livet med mening – Bryta rutiner

Bryta .rutiner får bli den första av de punkter som vi arbetade fram i Marocko för snart två år sen. Vi fick under veckan fram sju stycken.Lite som de sju dödssynderna fast tvärtom. Tanken var att vi, om vi levde efter dessa, skulle få ett liv med mening. Så här skrev jag då…

Nu har jag suttit och funderat en stund på hur bra jag har följt den här punkten. Och jag måste erkänna att resultatet är nedslående. Jag är fortfarande en rutinmänniska av stora mått. Och när jag av en eller annan anledning måste bryta någon så är det med stor vånda.

Jag har länge nu haft som rutin att det första jag gör på morgonen är att ta ett glas juice. Då kommer jag ihåg att ta min medicin. Det har blivit ankrat till det där glaset. Nu när jag hamnat i lchf träsket igen, så är det där glaset ”förbjudet”. Det triggar igång sockersuget och insulinproduktionen och skall alltså undvikas.

Bild lånad från healthylifecarenews.com/

Det här har gjort mig mycket frustrerad. Jag tittar rastlöst i kylskåpet varje morgon och undrar vad i hela friden jag ska drick nu då. Vatten är så tråkigt, lightläsk inget bra alternativ, mjölk helt omöjligt att få i sig utan att kräkas, öl…njaaa. Jag hittar liksom inte något bra alternativ, vilket gör att jag är lite småförvirrad hela förmiddagen.

För övrigt kan jag inte komma på att jag brutit en enda rutin. Snarare har det tillkommit några. Och ingen av dom ändrar jag på heller när de väl etablerat sig till rutin.

Det värsta är att jag inte ens kan komma på något som jag kan bryta emot. Resultatet av detta blir alltså bakläxa, och jag får anstränga mig och återkomma.

There are no comments on this post.

Kommentera

