Kommunikation

Vi har ett något annorlunda sätt att kommunicera min son och jag. (Här gör jag ett antagande, kanske ni alla använder den här metoden).

Jag ska ge några exempel.

Under lång tid hade jag min telefon på ljudlös. Eftersom varje signal ledde till ett ångestpåslag så var det ren självbevarelsedrift att göra så. Sen kunde jag själv välja när jag ville ringa upp. I de flesta fall kom jag ihåg att sätta på ljudet när det började vara dags att hämta sonen på skolan. Då ringer han nämligen och Lenas Taxi får en körning.

En dag hade jag inte satt på telefonen och hade den på en annan plats i huset varför jag inte såg att det ringde. Då skrav han på FB. Efterson min mamma troligtvis sitter vid datorn och ser det här, kan du hämta mig nu. Numera använder han sig istället av FB meddelande, eftersom de plingar till i telefonen även om ljudet är avstängt.

I förrgår tog snön från taket med sig taket och räcket på framsidans balkong. Så nu har vi en terass istället. Kanske inte den optimala eftersom den ligger på nord-östra sidan av huset och dessutom blockerar dörren så att det är omöjligt att gå direkt ut innifrån.

Bild lånad från geeky-gadgets.com

Jag satt, som vanligt vid den där tiden får jag väl erkänna, vid datorn och spenderade tid i min andra värld Second Life. (Jodå…det kommer ett inlägg om det också så småningom). Sonen tyckte därför att det bästa sättet att tala om det för sin mor var på FB. ”Lena Dalgren, balkong taket rasa..Bokstavligen…Kolla ut genom köksfönstret…”

Det händer också att jag skickar sms till sonen när det är mat. Alltså vi har ett jäkligt stort hus, och kök och sonens rum ligger i varsin ända, men ändå. Det har förekommit att vi suttit i varsin ända på huset och prata med varandra på skype också…

För er som förfärar sig nu tillägger jag att vi möts ”face to face” och pratar med varandra på det gamla hederliga sättet också. Kanske till och med mer än de flesta.

ps…Skulle min överförmyndare kunna lägga på minnet allt jag lovar att återkomma till så att det inte faller i glömska??…ds

Ett svar

  1. Uppdraget antecknat, känner att detta kommer att säkra min anställning en låååång tid framåt. Skönt

Kommentera

