Ditten och datten

Under mitt Stockholmsbesök fick jag en frisyruppdatering av Ninis. Nu blev det inget revolutionerande, men en välbehövlig färgning och lite småputs. Från ingenstans har mina lockar plötsligt dykt upp. Jag ser numera ut som en pudelrockare tagen direkt från 80-talet. I flera år nu har det knappt gått att klämma fram en lock ens med den bästa vilja och alla produkter i världen. Tunt har det varit också. Och nu plötsligt har jag ett hår som i fornstora dar. Jag tar det som ett tecken på att min kropp börjat må bättre.

I hela mitt liv har jag kämpat med de här lockarna. Jag ville ha rakt hår. Helst spikrakt. Många är trixen jag testat för att uppnå det. Plattänger var inte uppfunna när jag slet som mest under tonåren. Att torka håret med mössa på prövades utan störra framgång. Dels hade jag hår som nådde långt ner på ryggen och som dessutom var så tjockt att det alltid var fuktigt när jag tog av den och krullade upp sig likt förbaskat.

Häromveckan fick jag en gammal låt på hjärnan. Gick och gnolade i flera dagar. Kunde dock inte komma på vad artisten hette, men visste precis hur skivomslaget såg ut. Jag frågade gode vännen om han visste. Nu är ju han betydligt yngre än vad jag är. Men eftersom han håller koll på Ulla Billqvists hela repertoar, var tanken inte helt fel att han skulle kunna hjälpa mig även med detta. Nu gav jag lite felaktig information, så det var inte så konstigt att han inte hittade den. Jag tyckte mig minnas att bandet började på R och att den var från början av 80-talet.

Vi ägnade oss åt att leta en god stund, men fick till slut ge upp. I morse slog det mig att skivan kunde finnas bland vinylen i källaren. Och det gjorde den! Sen var det en baggis att hitta den på tuben. Nu har den gått på repeat hela förmiddagen.

Dagens fråga: Vilken stad längtar jag till just nu? 🙂

Ett svar

  1. Jag vet, jag vet!!

Kommentera

