Rastlös

Att vara rastlös och inte orka göra något är det värsta tillståndet. Det känns som att kroppen springer fast jag sitter still. Tidigare har jag alltid förknippat det med stress. Men stressad är det minsta jag är nu.

Numer har jag en mycket avslappnad inställning till alla ”måsten”. En positiv effekt av att ha varit utbränd i snart två år. TVÅ år!! Det är lång tid. Prognosen är dessutom att det kommer att ta några år till innan jag är på banan igen. Därför gäller det att ta vara på det goda som ändå finns i mitt liv och lära mig så mycket som möjligt om mig själv under tiden.

Att lyssna på kroppen är en sån erfarenhet som jag lärt mig. Vilket jag aldrig gjort tidigare, utan bara rusat på. Jag vet många som ägnar sig åt det här ”ruset” eftersom det är så mycket som man SKA göra. Det behöver man inte alls! Man får göra det man själv vill. Ta alla chanser som kommer i ens väg.

Jag är heltidssjukskriven igen och det är bra för då slipper jag ha dåligt samvete varje dag jag inte tar mig iväg på jobbet. Det som känns mindre bra är att jag fått en kompletterande medicin. Jag hatar verkligen mediciner! Att biverkningarna dessutom är desamma som den ska bota gör mig förvirrad. En vän levererade igår en klok tanke när hon sa att de som får de här biverkningarna måste vara de som inte svarar på medicineringen. Då kändes det lite bättre.

Efter två dagara konstant illamående känns det bättre idag. Nu väntar jag bara på att medicinen ska kicka igång mig som det är tänkt. Det är så mycket jag ”måste” göra 😉

Ett svar

  1. […] det här var egentligen en kommentar till mammas blogginlägg om bla att lyssna på kroppen. Men det blev en sån lång kommentar så det får bli ett eget […]

Kommentera

