Twitter

Jag har haft mitt twitterkonto länge. Mest för att länka ut min blogg. På senaste tiden är jag en flitig läsare, även om mina egna tweets inte är särskilt frekventa. Jag har upptäckt att twitter ger mig många skratt men också tweets som berör. Jag har helt enkelt blivit twitterberoende.

En del dagar hittar jag riktiga guldkorn. Som i går när jag upptäckte de här galna och otroligt roliga unga män. http://ajour.se/sveriges-storsta-youtubestjarnor-del2-de-vet-du/. Skratt utlovas!

Idag hittade jag en blogg som jag läste med stort intresse. Känner igen mig i mycket som bloggaren delar med sig av. Men också en del som jag är oerhört tacksam att jag sluppit. Bland annat sömnlösheten. Visst sover jag oroligt men är inte helt sömnlös. Mitt problem just nu är att jag somnar som hårdast strax innan jag ska kliva upp och är sen seg hela dagen till det börjar närma sig läggdags. Då blir jag äntligen pigg, vilket resulterar i att jag är uppe på tok för länge, och sen är superseg hela nästa dag.

Den nya kompletternade medicinen jag fått har gjort att jag dippat rejält igen. Meningen är att den ska kicka igång mig och det förväntas ske inom de närmaste dagarna. Så just nu genomlider jag bara det här tillståndet och hoppas att vändningen kommer snart. Mina svängningar nu är mellan låg och lägre.

Att äta mediciner varje dag och dessutom ha fått frikort på sjukvård gör att jag verkligen känner mig sjuk. Jag jobbar på att acceptera och förhoppningsvis göra jag det när jag börjar uppleva positiva effekter. När jag läste bipacksedeln, som man egentligen inte ska göra, bestämde jag mig för att ta biverkningen viktnedgång. Och ta mej tusan så funkade det!

Jag ser fram emot nästa helgs resa till Tronheim med både bävan och glädje. Det är målargruppen plus två ”påhängare” som åker på konst- och nöjestripp. Det ska bli spännande att se hur mycket ”påhängarna” uppskattar att bli släpade runt på diverse konstutställningar…moahahaha. Förmodligen smiter de ut på shopping i stället.

There are no comments on this post.

Kommentera

