Joråsåatte…

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva om nu. Enda anledningen till ett inlägg nu är att jag vill delge er Världens bästa låt – just nu. Men nåt ska jag väl kunna knåpa ihop, så ni får vänta till slutet med att få länken.

En viktig sak att skriva om är att vi idag haft första sommardagen. Jag hade börjat misströsta och trodde ett tag att jag blivit förflyttad, mot mitt vetande, till Sibirien. Jag har gått och surat och min hud har skrikit efter sol och D-vitamin. En första föraning kom som sagt i går, och idag kom den med full kraft. Schortsen åkte på och ryggläge intogs i trädgården. Samtidigt slog jag också världsrekord i vita ben som vistats ute i år. Något som fler vill vara med och dela äran av har jag förstått idag på facebook.

När jag gick in hade de i alla fall en ton av off-white. En stund senare mer åt det röda hållet. Årets första bränning avklarad alltså. Men gud så skönt! Livsandarna vaknar verkligen till av sol och värme. Jag inser att jag bor på helt fel ställe. Min kropp och mitt psyke är helt enkelt inte gjorda för norrlandsklimat.

Bild lånad från petterseander.devotionmagazine.se

I kväll tog jag en promenad. Termometern stod på 18 grader och det är grönt grönt överallt. Stegen blir lättare och banne mig om man inte blir snyggare också. I morgon blir det fortsatt pressning. För säkerhets skull med solskyddsmedel och på baksidanav kroppen. Ja ja…jag vet att man inte ska sola utan solskydd. Men jag var som vanligt oförberedd och i skåpet fanns inte en enda flaska. Slängda, stulna eller norpade av dottern inför mexicoresan är frågan…

Så var det världens bästa låt då. Jag säger bara en sak. Maroon 5! Finns det ett bättre band? Och inte bara för att sångaren Adam Levine är en av de snyggaste karlar jag vet. Vid samtal med dottern om låten och mannen berättade hon att han var tillsammans med en Victoria’s Secret modell. Jag insåg snabbt att det bara är för att han inte träffat mig ännu. Föresten handlar jag också mina underkläder på Victoria’s Secret. Joråsåatte…

Nu förstår jag att ni inte kan vänta längre på låten. Så jag avslutar nu och låter er njuta i lugn och ro. När ni lyssnat på låten cirka hundra gånger som jag gjort nu så går ni vidare till albumet Hands All Over. Sommaren är räddad!

There are no comments on this post.

Kommentera

