Rastlös

Efter en period av sömnsvårigheter kommer rastlösheten. Jag slipper i alla fall den värsta ångesten efter att ha börjat medicinera. Så lite rastlöshet kan jag stå ut med. Dessutom är det då det blir saker och ting gjorda. Eftersom jag numera vet att jag måste hålla igen lite fast det känns som att jag skulle kunna ta över världen så håller jag mig ifrån de mest galna projekten.

Att inte kunna sova när jag behöver det som mest irriterar mig. Jag kan tycka att kroppen borde fatta det. Men när det gäller det så är den inte alls samarbetsvillig. Jag har fått veta att jag ska ta en sömntablett då, men hittills har jag vägrat. Kanske dumt men jag tycker att jag äter nog med medicin ändå.

Rastlösheten och energin använder jag till att rensa i huset. Att det kom en sån här period nu var mycket lägligt. Vi är nämligen på gång att flytta. För fem år sen sa vi att när sonen börjar 7an är det dags. Och det är alltså nu. När kontraktet är påskrivet på söndag ska jag berätta vart flyttlasset går. Innan dess vågar jag inte riktigt tro på det.

I går när jag städade ur mitt ratrum hittade jag de mest fantastiska saker. I en flyttlåda som jag inte öppnat sen vi flyttade förra gången, för 10 år sen, hittade jag bland annat ett hålslag som bara gör tre hål, tidningsurklipp med personer som jag inte har en aning om vilka det är och julkort som jag fick fram till för 10 år sen. Hur tänkte jag när jag packade ner det?

Den här gången blir det betydligt mindre grejer som får följa med. Mest för att vi kommer att minska boendeytan betydligt. Det ska bli så skönt att inte ha en sån mängd med onödiga prylar runt sig. Bara det kommer att göra så att jag mår bättre.

Om en liten stund kommer dottern och mågen hem. De är ovetande om hur mycket de ska få hjälpa till med…moahahaha

I dag blir det ingen bild. Jag vågar mig inte på den manövern nu.

There are no comments on this post.

Kommentera

