Nu flyttar vi

Hastigt och lustigt, efter flera års prat, föll bitarna på plats och en flytt blev bestämd. Huvudanledningen till beslutet är att Leo ska få gå på Kunskapsskolan. Jag ansökte till Borlänge och Göteborg, eftersom det varit de alternativ vi funderat mest på, och Leo blev erbjuden plats på båda. När han fick välja blev det Göteborg.

På tre veckor skulle vi alltså ro den här flytten i land. Låter lite likt mig tycker jag. Frågor på det? Men med hjälp av Attraktionslagen gick det vägen. (Läs gårdagens inlägg om du funderar på den lagen) Så nu väntar en mycket spännande tid! Leo och jag kommer att bo där själva till en början. Lite som måste fixas här först innan hela familjen blir samlade igen. Det blir bra för oss. Då får vi utforska staden själva och inte följa Per i hälarna som redan är känd på stan.

Inte vårt hus 😉 Nu blir det lägenhet

Jag förvarnade en vän om att jag kommer att ropa på hjälp när jag villat bort mig. Svaret var…jag bor så långt ifrån, 2 mil. Vad har folk för referenser där nere egentligen!!

På reaktionerna jag får när jag berättar i vilken stadsdel vi ska bo förstår jag att det är ett område som ses som ”lite finare”. Där kommer jag att passa som handen i handsken…NOT.

En av vännerna berättade också att i de kvarteren bara bor fisförnäma pudlar. Det har jag inte vågat berätta för Kenzo. Han hade också hört att kommunstyrelsen utlyst undantagstillstånd och klassat surströmming som kemiskt vapen inför min ankomst. Så det här ska nog gå bra…

There are no comments on this post.

Kommentera

