Till Paris till Paris….

Den här flytten blev bestämd så smygande plötsligt att en resa till Paris redan var bokad innan. Eftersom den hamnade mitt i skolstart så fick det bli lite ändrade planer. Därför sitter jag just nu på planet tillsammans med dottern och mågen.

Det är en kort tripp. Redan på torsdag åker vi tillbaka igen. Och då åker jag direkt till Göteborg, och sen liksom bor jag där. Sonen har varit där en vecka nu och funnit sig så väl tillrätta att mammahjärtat jublar. Idag är första dagen på skolan, men redan i fredags var det utvecklingssamtal. Det var en nöjd kille jag pratade med efter det.

Flytten har bara känts positiv hela tiden. Men i fredags kväll drabbades jag av en lättare flyttångest. Och i lördags morse låg jag kvar länge och scannade igenom mina år i Ramsele. Att göra det och gråta en stund kändes som ett bra avslut. Visserligen kommer jag att åka upp många gånger innan allt är flyttat och klart, men bo där permanent kommer jag aldrig mer att göra. Det som känns lite läskigt är att jag måste byta läkare och psykolog. Tack och lov har min fantastiske psykolog lovat att jag får ringa honom om det skulle krisa till sig.

I Paris är det visst värmebölja som råder med upp till 40 grader mitt på dagen. För oss som är vana vid 15 efter den här sommaren kommer det att bli en chock för kroppen. Det blir till att ägna sig åt inomhusaktiviteter på dagarna och ta strosandet på kvällarna.

I går när träffade mina döttrars pappa påminde vi oss om att planen var att stanna i Ramsele ett år. Möjligen två. Det blev 33…

Ett svar

  1. Det känns konstigt för mig med! Nu har Lillan verkligen lämnat Storfinn…

Kommentera

