Bor jag här nu?

Då har jag landat i min nya hemstad. Det känns som att jag är här på semester och snart ska åka hem till mitt ”riktiga” hem. Lite som när jag jobbade på skolan och hade lämnat min åk 5 för att jobba i en förskole – åk 1. Jag minns att jag stod där, skalade frukt och tänkte…snart ska jag börja jobba på mitt riktiga jobb igen. Det gick snabbt att vänja sig dock och jag hoppas på samma sak här.

Lite konstigt kändes det i morse när sonen tog sin väska och åkte till sin nya skola. Han trivs väldigt bra där vilket är det viktigaste just nu. Själv har jag suttit på altanen, till vårt tillfälliga hem, och frös i snålblåsten. Men bor man vid havet ska det sittas ute. Så det så!

Trött som en galning är jag. Det är det idoga packandet och resan som suger efter. Räknar med en dipp när jag landat. Den senaste veckan har jag känt ett sug efter att börja jobba. Det känns positivt. Jag får börja se mig om efter nåt lämpligt, och hoppas på att AF kan vara mig behjälplig med det…

Innan dess ska jag ta bilen, karta och kompass och försöka få nån kläm på den här stan. Ska bli spännande att se var jag hamnar. Allmänheten varnas!

Eftersom jag inte vill att det jag skrivit nu försvinner, vilket jag brukar lyckas med när jag försöker lägga in en bild, så kommer den i ett eget inlägg.

Nu ska jag ta mig en gubbakvart.

There are no comments on this post.

Kommentera

