Turist i min egen stad

Jag kan inte påstå att det känns som min stad än. Det kommer nog att ta till jag bor i lägenheten innan jag börjar fatta det på riktigt. Jag har visserligen varit här rätt många gånger tidigare, men liksom aldrig lärt mig staden. Jag har ingen aning om var saker och ting ligger i förhållande till varandra, och vad som egentligen finns här.

20120826-232351.jpg

I går stegade jag iväg till Turistbyrån. Någonstans måste jag ju börja tänkte jag. Jag samlade på mig lite smått och gott att läsa sedan gav jag mig ut på en liten rundvandring.

20120826-232628.jpg

Jag började med depåstopp och lunch nere i hamnen. Det lär väl finnas fler än en misstänker jag. Tog en titt på Ostindiefararen också. Den såg lite liten ut för att korsa oceaner tyckte jag nog. Men vad vet jag om det.

20120827-105356.jpg

Ni kommer inte att få se mig på en sån här! En cykel ska däremot införskaffas. Har inte haft någon sen min blev stulen. Fanns ingen större anledning att ha en när jag bara hade att välja på att åka till höger eller vänster. Från där jag ska bo tar jag mig på 14 minuter ner på stan. Känns som ett lagom avstånd.

20120827-105703.jpg

Ett besök på Trädgår’n blev nästa stopp. Det kändes fint att blommor får se ut så här. Det kommer jag att fixa galant.

20120827-110048.jpg

Det här såg inte helt fel ut. Det ska jag prova på nån dag.

20120827-110203.jpg

Jo då…här kan jag nog trivas att bo.

There are no comments on this post.

Kommentera

