Bitarna faller på plats

Nu är Kenzo på plats. När han klev in genom dörren kändes det verkligen att det var på riktigt att jag bor här nu. Det har gått upp för mig en bit i taget. Jag har hunnit visa honom några av de promenadvägar som jag hittat. Det är så mycket nya dofter för honom att han inte har tid att uträtta sina behov. När han kommer in ligger han helt utslagen av alla intryck. I dag blev han betuttad i en liten taxfröken. Hon lät sig dock inte charmas trots att han kastade sig på henne på ett elegant vis. Jag får ta och putsa upp honom om han ska ha en chans till romans i det här området.

Med Kenzo följde också sambon och ett lass packning, så just nu är min fantastiska ordning i lägenheten något rubbad. Värst är badrummet som är i stort behov av mer förvaringsutrymmen. Jag har en ansenlig mängd ”lukta gott” produkter. Lägg därtill alla produkter jag behöver för att hålla mitt hår under någorlunda kontroll.

Grannens äpplen. Får man palla tro…

I dag fick jag ännu en kommentar om mitt val av bostadsområde. Det jämfördes då med övre Östermalm. Jag kom att tänka på en händelse för många år sen. Jag besökte en gammal skolkamrat från Svenstavik i Jämtland som flyttat till Lidingö. Hon hämtade mig med bilen och vi stoppade på affären för att handla. Det var en liten butik där alla hejade, precis som dom gör här. Vi fortsatte mot lägenheten och åkte förbi flera små skogar. När jag kommenterade hur fint det var svarade hon. Det är som att bo på Svensta. Enda skillnaden var att hon hämtat mig i sin Porche…

There are no comments on this post.

Kommentera

