Glasögontjuven

Morfar förla ofta sina glasögon. Mamma fick leta, och sa alltid, det är väl den där glasögontjuven som varit framme igen. Det har sedan blivit ett vedertaget begrepp i vår familj. Så fort något är borta anklagas denna tjuv.

Glasögontjuven operera tydligen här också. Härom dagen var nämligen en av mina raggsockor borta. För att ni ska förstå allvaret måste jag berätta att sockorna är mitt viktigaste plagg.  Jag bär dom året runt. Även till shorts på sommaren om det inte är över 20 grader varmt, då får de vila. Jag letade länge och väl men den var som uppslukad. Till slut var jag tvungen att ta fram ett par som inte alls är lika sköna. Obekväm fick jag gå runt hela dagen.

De äkta raggisarna

På kvällen när jag skulle lägga mig hittade jag den under täcket. Definitivt inte där jag lagt den. Visserligen sover jag med raggsockorna på, men bara under vintersäsongen. Den slutsatsen jag drar av det är att glasögontjuven inte bara stjäl, han jävlas medvetet också.

 

Ett svar

  1. Eller så har du inte tittat under täcket på väääldigt länge… 😉

Kommentera

