Nu är det kört

Nu kan Kenzo ge upp alla drömmar om lilla taxfröken. Senast de möttes fick han nämligen för sig att skälla ut henne. Förmodligen av ren frustration. Hon har visat ett svalt intresse trots ihärdiga charmattacker. 

Innan vi flyttade hit fick jag veta att här bor bara fisförnäma pudlar. Det har visat sig vara en skröna. Det närmaste en pudel vi sett var en korsning mellan pudel och nåt annat som jag glömt. Helt enkelt en vanlig byracka. Spaning har visat att det är just taxar som är i majoritet.

Om det beror på att det är mest såna vi möter eller om Kenzo tycker att de är de mest förtjusande hundarna ska jag låta vara osagt. Ett stort intresse för dom visar han i alla fall. I går fick jag släpa honom hem då hans intresse riktades mot en något äldre taxdam. Möjligen har han förstått nu att äldre gentlemen inte ska försöka sig på unga små fröknar, än hur söta de är.

Ninis har kommit hem från sitt äventyr i Australien. Jag ser fram mot att för höra om allt som hänt när hon kommer hit nästa helg. Jag tvivlar på att en helg räcker. Jag är beredd på att få skavsår i öronen. Jag har fått bildernas bild som sms. Tyvärr hittade jag inget sätt att lada ner den så att jag kan visa. Men den kommer så snart Nina vaknat till och skickar den på annat sätt. 

På tisdag kommer Klara för att fira sin födelsedag här. Jag gläder mig åt att få rå om henne i flera dagar. Så nu förstår ni vilken mysvecka detta ska bli!

There are no comments on this post.

Kommentera

