Snuvad på konfekten

Dagens erkännande. Jag har undanhållit er bilder från Paris. Ni som följer mig på Instagram har fått se några, men inte alls många i förhållande till hur många som fanns i kameran när jag kom hem.

Hur löser jag det här då på bästa sätt. Jo jag klämmer in ett antal bilder i morgondagens inlägg och lägger några på min fotoblogg som ingen vet att jag har. Med ojämna mellanrum kommer det upp en bild där. För det mesta går det lång tid mellan varje. Nu finns några upplagda och kommer att publiceras några dagar framöver. Sen får vi se när andan faller på nästa gång. Länken har ni här.

Bild tagen av Thomas Nyberg

Vid ett samtal med en vän härom dagen berättade jag att jag skulle åka ner på stan och köpa mig ett staffli. Det har börjat rycka i målartarmen igen. Nu stod regnet som spön i backen den här dagen, och jag beslutade mig för att inte ta den extra promenad som det krävdes för att ta sig till butiken.

När han nästa dag frågade hur det nya staffliet var och jag svarade att det blev inget av det inköpet, blev han helt stum. När han återfick målföret förklarade han att han var mycket imponerad över hur jag bara kunde strunta i ett mål jag haft och vara så avslappnad med beslutet.

Jag insåg då att det här är en kunskap jag erövrat under de senaste två åren. Tidigare hade jag gått genom regn och rusk för att genomföra det jag föresatt mig. Nu har jag upptäckt att jorden fortsätter snurra och ingen dör fast jag hoppar över saker och ting. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det viktigaste man kan lära sig är att lyssna på kroppen och rätta sig efter det.

I onsdags avbokade jag till exempel min tid hos min PT på gymmet. Jäkligt dumt med tanke på att det är när jag är låg som jag som mest behöver träningen. Men det gick bara inte att ta sig iväg utan att drabbas av ångest. Så det blev en stund i kuvösen i stället.

There are no comments on this post.

Kommentera

