Så var det dags igen

Nu är den andra parkeringsbötern inkasserad. Jag funderar lite smått på hur många som behövs för att man ska räknas som fullvärdig stadsbo. Jag förstår att det är långt fler än så här , men jag jobbar på det. Efter den första bötern har jag skött min parkering exemplariskt. Jag har till och med fickparkerat utan större problem. Och nu är du tyst Klara 😉 Jag har lärt mig vilka tider jag kan ta bilen och hitta en ledig plats när jag kommer tillbaka. Jag började känna mig riktigt anpassad.

Men nu är det alltså oktober. Onsdag. Jämn vecka. 9 – 12. I min lilla del av världen betyder det datumparkering. Jag har sett när jag kört omkring i området att det är samma dag och tid för alla. Frågan som då infinner sig är. Vad gör alla människor med sina bilar just den här dagen?

20121003-114911.jpg

Tar dom bilen till jobbet, åker dom och handlar eller är dom ute på en gemensam utflykt som inte jag får vara med på? Vad jag i alla fall förstår är att min bil framkallat några leenden idag när folk passerat. Det kan jag bjuda på bara dom är med på att dela böterna.

There are no comments on this post.

Kommentera

