Rivstart

I dag är det datumparkering igen. Efter ett antal parkeringsböter har jag bestämt mig för att nu får det vara nog. Alltså har jag satt en påminnelse i kalendern.

pbot

I går morse låg jag och snoozade en god stund efter att klockan ringt. Det var ingen panik med att kliva upp då sonen var ledig från skolan. När jag ligger där i halvdvala hör jag ett pip från telefonen som jag inte känner igen. När jag kollar står det Datumparkering. Klockan var nio och det är då den börjar. Jag rusar upp ur sängen och slänger på mig första bästa kläder jag hittar. Snabb koll ut genom fönstret, ingen lapp på rutan. Irrar runt och letar bilnyckeln, som naturligtvis ligger där den ska ligga. Sista stället jag kollar på.

När jag står vid ytterdörren med ytterkläder och skor på börjar jag fundera. Är det inte tisdag idag? Inser att jag satt en påminnelse dagen innan och en till ett part timmar dagen det gäller. Ordentligt ska det vara. Jag kunde alltså hoppa ur den något omatchande klädseln, sätta på kaffe och slå mig ner vid köksbordet. Efter en stund hade adrenalinet lagt sig, andningen var normal igen och dagen kunde börja.

Ett svar

  1. Ja, fy för parkeringsböter. Gissar att du blev ganska pigg av adrenalinet.

Kommentera

