Man vänjer sig snabbt

Som ni vet så har jag hånskrattat i smyg åt dom som benämnt de lätta små snöfall som förekommit i vinter för snökaos. Överseende har jag skakat på huvudet åt dom som ropat efter snöröjning. Och fnissat åt kamraten som tyckte det var ”åka hem och dra täcket över huvudet” väder, när jag tyckte det var ”åka till fjälls” väder.

I går när jag var ute på promenad med lilla E började ett lätt snöfall. Vi skrattade lite i samförstånd, hon har ju norrländska gener, och sa att nu börjar snökaoset.

I morse var det vitt på backen och -2 grader. Och?…tänker ni från Norrland. Jag suckade. Mina norrlandskläder hänger redo i garderoben så jag behöver inte frysa. Det är inte det. Utan mer att det känns lite besvärligt. Jag behöver inte skotta, jag behöver på sin höjd sopa av 2 centimeter pudersnö från bilen. Och inte ens det, för här går det att åka kommunalt. Det var lite besvärligare hemma där det går tre bussar om dagen.

Jag kom på mig idag med att tänka. Idag är det riktig ”tända ljus och kura i soffan” väder. Man vänjer sig snabbt.

There are no comments on this post.

Kommentera

