Usel start på dagen

I morse skulle Leo till tandläkaren. Vi kom överens om att jag skulle skjutsa för att han snabbt skulle komma tillbaka till skolan efter besöket. Ja..skratta lagom ni. Jag vet att ni tänker på mina felkörningar och undrar hur i hela friden det skulle gå snabbare än att ta spårvagnen. Men det är faktiskt så här att denna kvinna oftast kör rätt nu. Det gjorde jag även i morse, om man bortser från en liten avstickare in på en gångväg och en bit på enkelriktad väg. Åt fel håll då…

Jag hade noga kollat upp adressen och färdvägen på Eniro. Mölndals torg skulle vi till. När vi kom fram hittade vi till min förvåning mottagningen direkt. Problemet var att detta inte alls var den vi bokat tid på. Adressen på Hitta var alltså helt fel. Det var bara att inse att vi inte skulle hinna till den utsatta tiden så jag körde Leo till skolan.

Vägen hem är inte lång, jag hittar och inga betalstationer finns efter vägen. Jag slappnade av och tänkte att shit happens, det var inte så farligt ändå. Vi får en ny tid.

När jag kommer hem upptäcker jag att jag har tagit med mig fel nyckel. Jag gick ut tidigare än Leo för att sopa av bilen så det var han som låste. Suck. Det var bara att skicka ett sms till Leo om att jag var på väg tillbaka för att låna hans nyckel.

Sen gick det lite bättre. Jag var inte pinsamma mamman som knackade på dörren till skolsalen utan satte mig att vänta vid receptionen på nästa rast. Efter den starten på dagen kan det bara bli bättre. Det kanske är idag jag ska ringa samtalet som jag skjutit upp i flera dagar nu och gå till arbetsförmedlingen.

There are no comments on this post.

Kommentera

