Ibland är det bra att vara vimsig

I går berättade jag om mitt problem med att hitta till Leos tandläkare. Min sambo hade läst inlägget och tyckte liksom jag att det var märkligt att det stod fel på hitta.se. Jag var fortfarande lite upprörd och sa att adressen inte heller stått i påminnelsen jag fått via sms. Eller…stod det där? Jag kollade. Ingen adress. Då ser jag däremot att det står den 16 januari. Jag hade alltså åkt fel dag.

Detta är inget ovanligt för att vara jag. En av följderna med min utbrändhet är oförmågan att förstå datum och tid. Otaliga gånger har jag anlänt till möten på fel tid. Jag dubbelbokar också utan minsta problem. Jag skriver ordentligt upp allt i min kalender men det hjälper inte. Innan jag blev sjuk använde jag knappt kalender. Det fanns i mitt minne ändå.

Jag googlade och hittade rätt folktandvård, såg adressen, kollade kartan och insåg att jag åkt helt åt fanders. Jag fick en ny chans redan idag alltså. Lite sena i starten var vi som vanligt och när vi kom fram var det lite osäkert var vi skulle gå in. Leo och jag delade på oss och kollade varsin sida av huset för att spara tid. Precis som jag hittat ingången ringde telefonen. Jag svarade, det är på den här sidan. I andra änden hade jag en något förvånad tandsköterska.

Jag körde med norrlandstricket och ursäktade mig på min bredaste norrländska med att vi är nyinflyttade, nåja, och har lite svårt att hitta. Det här tricket fungerar fortfarande och jag använder det vid behov. Hon accepterade ursäkten utan problem och Leo fick komma in om än lite sent.

There are no comments on this post.

Kommentera

