Hur ska man kunna välja?

Jag har aldrig tänkt tanken att jag skulle vara ointressant på arbetsmarknaden. Den enda gången jag varit arbetslös var två månader då jag som 20-åring var helt nyinflyttad till min lilla norrlandsby. Sen dess har jobben stått som spön i backen. Oftast lite för många på en gång.

Häromdagen träffade jag en för mig tidigare obekant kvinna. Vi pratade en stund och jag berättade att jag skulle börja söka jobb nu. Hon klappade mig i ryggen och sa…medelålders och dessutom kvinna…Grattis! Så hade jag inte tänkt tidigare. Jag smakade på det en stund. Och bestämde mig sen för att lägga det år sidan.

Jag har massor av både livs- och arbetserfarenhet inom en rad olika områden. Jag har gjort ifrån mig barnafödandet. Jag är inte karriärsugen utan kommer förmodligen att stanna på samma arbetsplats länge.

Så klart jag får jobb! Det svåra blir att välja bland alla jag blir erbjuden 😉

There are no comments on this post.

Kommentera

