Välja lag del 2

Så har vi kommit till de två återstående lagen GAIS och ÖIS. Båda lagen kommer att spela i Superettan i år GAIS efter att ha trillat ner från Allsvenskan och ÖIS efter att ha vunnit division ett.

Spel i Superettan betyder att lagen får möta FK Östersund och GIF Sundsvall. Det ger några pluspoäng för de här två lagen. Lite som att nytt och gammalt möts. Inte att missförstås. GAIS har förespråkats intensivt av annan inflyttad norrlänning. ÖIS har ingen rekommenderat. Snarare tvärtom. Det ger några pluspoäng eftersom jag gärna värnar om de utstötta.

Twitter är det sociala media där jag hämtar all min kunskap och alla nyheter av värde. Ärligt talat är jag tokless på FB sen de flesta slutat skriva statusar och bara länkar vidare till diverse kloka ord, artiklar och roliga bilder. Detta är en passus som inte har med mitt val att göra.

En titt på lagens hemsidor gav ingen hjälp. Alla är snygga och någorlunda uppdaterade. Nästa steg blev Twitter. Jag följer nu alla fyra lag. Sedan jag började följa har inte Blåvitt postat en enda tweet. Det, plus mina spaningar som presenterades igår gör att laget redan nu kastas ut från listan.

GAIS och Häcken postar tweets någon gång då och då. De innehåller oftast resultat av matcher. Men ÖIS…oj oj. Här har vi ett lag som kan twittra. För att ni ska först vad jag menar kopierar jag in några av de tweets och aktiviteter den senaste tiden. För er som inte twittrar kommer detta att vara rena rama grekiskan. Men jag tror att ni ändå förstår.

Från Leif Pagrotsky
@leifpagrotsky: @kvistlena @OrgryteFotboll Har du inte valt än Lena? Det är Öis som gäller!

Från ÖIS
@OrgryteFotboll: @kvistlena Vi är även ett av få Göteborgslag som svarar supportrar som twittrar till oss. #vilketlagblirdet?

Länk till gårdagen inlägg:
@kvistlena: @OrgryteFotboll @leifpagrotsky http://t.co/I3aVUbs1 Ni förstår åt vilket håll det lutar va? #väljersnartlag
*ÖIS Fotboll favoritmarkerade

Ni fattar va? Dessutom refererar de sina matcher på Twitter. Jag måste erkänna att detta både ger plus och minus. Plus för informationen, minus för att det fyller mitt flöde så att jag under matchdag knappast hinner annat än hänga med på Twitter.

Några kommentarer från vänner efter gårdagens inlägg ska jag också bjuda er på. Av hänsyn låter jag dom vara anonyma.

Vän 1 & 2: – Laget man håller på ska man heja på även när det det går dåligt ju!
– I så fall är det GAIS som gäller

Vän 3: Men hallå det är väl självklart? Finns det ett lag som heter Häcken så måste man ju heja på dom…Häcken liksom! Haha 😉

Vän 4: ÖIS är visst måna om att få fans, snart är ni lika många som spelarna 🙂

Inga kommentarer om Blåvitt vilket stärker mitt beslut om att kasta ut dom från listan. Eftersom detta är ett viktigt val kommer jag inte att bestämma mig idag.

There are no comments on this post.

Kommentera

