Nu har galenskapen brutit ut på allvar

Lite smågalen har jag alltid varit, det tror jag de flesta håller med om. Men jag undrar om inte det jag ska göra nu slår alla rekord. Idag åker nämligen Leo och jag till Boston för en två veckors vistelse. Leo ska få besöka sin flickvän som han träffat på nätet. Efter 7 månaders daglig och långvarig kontakt ska de äntligen få träffas. Jag blir parkerad på ett hotell i Boston medan han tillbringar tiden i hennes familj.

Nu låter det här väldigt smidigt, men så lätt ska vi inte ha det. Den ort hon bor på ligger två timmar från Boston och tågkommunikationerna är inte de bästa, så det enda som funkar är att köra bil. Jag ska alltså hyra bil och köra honom upp till Topsham, Maine. Och hitta rätt..

Jag kan inte påstå att jag känner familjen särskilt väl. Lite mailkontakt är det enda vi haft. Ändå placerar jag Leo där i två veckor. Just nu känns det lite gruvsamt. Men jag vet att han kommer att få en häftig upplevelse och jag finns bara två timmar bort. 

Boston

Boston

 

Topsham

Topsham

Som ni ser är våra vistelseorter väldigt olika. Det är lite Ramselekänsla över Topsham. Hur som helst ska det bli en mycket spännande resa. Jag kommer så ofta jag kan redovisa mina öden och äventyr på bloggen. Men nu ska vi först komma fram. Ni som känner till mina reseäventyr vet att det inte alltid går som det är tänkt…

There are no comments on this post.

Kommentera

