Möte med familjen

När jag blir stor ska jag bli pingvin. Det kände jag igår när jag hälsade på min familj på New England Aquarium. Det var mycket roligt och spännande att se, men jag gick tillbaka till pingvinerna flera gånger. Tänk er bara…

????????
Sitta och filura

????????

Ta en dusch

????????

Snacka lite med polarna

????????

Ta en promenad

????????

Simma lite

Det är väl ungefär det man gör som pingvin. Dessutom får man maten serverad varje dag. Nu vet jag vad ni tänker. Fy för att bo på sydpolen! Men nu kommer det fina. Det här är afrikanska pingviner! De lever där det är varmt! Jag visste inte ens att de fanns, men det avgjorde saken.

Just så mycket mer blev det inte igår. Jag tog en kvällspromenad vid elvatiden på kvällen och då var det 30 grader varmt. När Leo ringde idag och jag berättade det rev han i och sa att jag minsann inte fick gå ut själv vid den tiden på dygnet. Ibland undrar jag om det är jag som är mamman i den här familjen.

Jag har tagit det väldigt lugnt på mornarna och idag blev det extra lugnt, så det hann bli lunch innan det var dags för frukost. Räddningen är att det finns kaffebryggare på rummet. Jag intog lunchen på en av restaurangerna i The Prudential Center som ligger på min gata i stan. The Prudential är ett komplex av byggnader. Det högsta är Bostons näst högsta byggnad, The Prudential Tower, och längst upp finns en 360 grader Skywalk. I de övriga byggnaderna finns bland annat butiker och restauranger. Här kan man alltså tillbringa en hel dag och det var precis vad jag gjorde.

????????

The Prudential Tower är 276 meter högt. 140 meter lägre än World Trade Center i NYC. Jag har varit uppe i Twin Towers också och känslan är ungefär densamma. Det suger till i magen när jag går för nära fönstret och tittar ner. Alltså gör jag inte det utan håller blicken rakt ut i fjärran. Jag har fått så mycket info och historia om Boston till livs nu att jag snart kan leda guidade turer. Jag fick ytterligare en dos under utsiktspromenaden. Det som också slog mig är att Boston är en stad full av gammal bebyggelse. Jag hade fått uppfattningen att det var något enstaka område som var bevarat, men nu vet jag annat.

När jag ändå var i byggnaden var jag ju ”tvungen” att titta in i butikerna också. Det är bara att konstatera att den amerikanska stilen inte riktigt är densamma som min. Men en liten godispåse från Victorias Secret blev det i alla fall.

There are no comments on this post.

Kommentera

