Dan före dopparedan

Att vakna dan före julafton och inte riktigt veta vad man ska göra är en märklig känsla. Den dagen brukade vara en av årets mest stressiga. Eftersom jag alltid tänker…nu är allt klart…förutom…så var det en massa förutom som skulle fixas den här dagen. Från tidiga morgon till sena natten var det bara det sista kvar. Det brukade sluta med att jag vid 2-tiden på natten stod och strök dukar.

IMG_20131223_100751

När jag vaknade i morse, visserligen efter en sömnlös natt, kunde jag ligga kvar och fundera på vad jag skulle hitta på den här dagen. På programmet stod hämtning av dotter i Sollefteå på eftermiddagen. Men fram till dess var schemat tomt. Jag och Kenzo låg kvar länge och läste internet. Han var inte jätteintresserad när jag läste upp några tweets för honom ska väl erkännas.

Efter det släntrade vi ner för trappan och tog lite frukost. Sedan var det dags att vila lite. Nu på soffan i vardagsrummet. Nu började jag bli lite rastlös. Det här var en ovan situation. Fanns det verkligen inget som skulle fixas?

Jag såg att solen skymtade ovanför bergstoppen, och eftersom dagarna är korta insåg jag att om jag skulle hinna innan den gick ner var det ut med språng som gällde. Det var i sista momangen vi hann ut.

sol

Det är nollgradigt och man känner hur snön tinar för varje minut, men på bild ser det vintrigt ut.

skog

Efter promenaden var det dags för kaffe och lite vila. Att vara ute i god tid är inte riktigt min grej. Det mesta görs i sista minuten. Utom idag. Av alla dagar.

h-huset

Det blev ett stopp på Hantverkshuset på väg ner till Sollefteå. Där bjöds det på glögg och jag stannade en god stund och pratade med gamla bekanta. Fast jag sedan stannade och handlade på två affärer kom jag ändå i tid. Jag kommer inte att hämta mig från denna chock på länge.

Efter mat är det nu dags för lite vila.

2 svar

  1. God Jul Lena…!
    Ser mycket vackert ut däruppe…
    Njut av allt det vackra och rå om dej själv och de dina lite extra..!

    • Tack Magnus! Det kan jag lova dig att jag gör

Kommentera

