Vad händer?

Jag förfasar mig ofta. Sen går det en tid och så har jag anpassat mig och förfasningen är över.Dom korta byxorna är bara ett exempel.Något som hållit i sig i många år är att julen tycks börja tidigare och tidigare. Affärerna börjar julskylta, Julmust börjar säljas och ljusstakar och ljusslingor börjar synas i fönstren. Och det redan i oktober!!

Jag tycker fortfarande att det är för tidigt. Och jag förfasar mig fortfarande. Men kan vi skönja en anpassning?

Det finns vissa regler när man reser. Vilket jag gör ganska ofta. Regeln är den att är det en kortare sträcka får man köpa en Hänt Extra. Är det en längre sträcka en pocketbok. Till längre räknas resor som tar mer än sju timmar.Jag har alltid hållit mig till den här, möjligen något informell, regeln. Men idag hände något oväntat.

Idag gör jag resan Malmköping-Göteborg. En resa som tar tre och en halv timme. Alltså en ”Hänt Extra resa”Men inne på Pressbyrån hände något jag inte riktigt kan förklara. Plötsligt höll jag en Amelia Jul i handen…Är detta en anpassning eller en tillfällig förvirring..?

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar